Субота
2024-06-29
2:58 AM
Дивись вниз
Архів записів
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Червень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Сайт вчителя математики Ліщинської Валентини Василівни

    ПРОГРАМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ

    Технічного ліцею НТУУ «КПІ» Вишгородської міської ради

     «Від «я» до «Я»

    Розроблено на основі програм виховної роботи: «Від «я» до «Я» Орієнтири програми виховної роботи з учнями 5-9 класів. Автор  - Лілія Бойко та «Висота». Програма професійного самовизначення старшокласників. Автор - В.Куриленко.

    Пояснювальна записка

              Національна програма виховання дітей та учнівської молоді України найважливішою складовою розвитку суспільства та держави визначає морально-духовне становлення дітей та учнівської молоді, їх підготовку до активної, творчої, соціально значимої, сповненої особистісного смислу життєдіяльності.

              Виходячи з того, що дитина є суб’єктом виховного процесу, слід докорінно змінити технологію роцесс роцессу на основі використання таких педагогічних технологій, які ставлять за  мету не нав’язування правил і норм, а створення умов для осмислення суті моральних стереотипів, їх доцільності, добровільного сприйняття, набуття досвіду морально-етичного ставлення до себе, до оточуючого світу та людей.

              Метою виховної роботи є формування у ліцеїстів системи цінностей, ідеалів і пріоритетів, що сприяють закріпленню позитивних установок, обранню стилю поведінки, напряму діяльності та соціальних репрезентацій, сприяння становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації та гуманізації відносин між нею та довкіллям.

    Процес поетапної реалізації програми забезпечує морально-етичне становлення у таких спільностях (відповідно до кроків реалізації):

    Я- особистість  (наявність особистих пріоритетів);

    Я – член родини (зміцнення позицій сімейних цінностей);

    Я- ліцеїст (формування пізнавальних цінностей, цінностей дружби і колективу);

    Я – Вишгородчанин (формування почуття відповідальності за розвиток своєї малої Батьківщини, усвідомлення себе «громадянином міста»);

    Я – українець ( становлення громадянської позиції та національної самосвідомості);

    Я-  європеєць ( усвідомлення цінності прав і свобод людини, формування свідомого ставлення до культурного розмаїття (полі культурність, багатомовність, релігійна та національна терпимість);

    Я – мешканець планети Земля( процес формування загальнолюдських цінностей).

    Виховні завдання реалізуються шляхом послідовного виконання ліцеїстом справ у кожній спільності. Такий процес не є відокремленим для певного класу чи паралелі. Ліцеїсти співпрацюють, усвідомлюють себе членами єдиної спільності – ліцею. До цього процесу залучаються і ті ліцеїсти, які є випускниками ( через клуб випускників).

    Завдання:

    • Глобального рівня: усвідомлення абсолютних, вічних цінностей суспільства, виховання поваги до інших народів і культур;
    • Загальнодержавного рівня: виховання громадянина, формування рис національної самосвідомості, освоєння культури українського народу;
    • Ліцейного рівня: формування наукового світогляду та внутрішньої потреби у самонавчанні; формування вміння взаємоіснувати з членами різновікового первинного колективу, виявляючи ініціативу у спілкуванні;
    • Родинного рівня: усвідомлення позитивних цінностей сучасної сімї, реалізація замовлень дітей щодо морально-етичного, естетичного розвитку їхніх дітей;
    • Особистісного рівня: реалізація індивідуальних прагнень ліцеїстів, морально-етичне становлення особистості.

    Кроки реалізації завдань.

    1. Діагностика і аналіз.
    2. Поетапне формування ціннісних орієнтацій.
    3. Об’єднання зусиль над формуванням морального обличчя та цінностей конкретного учня.
    4. Родинно – ліцейне згуртування.
    5. Поєднання морально-етичних настанов, принципів із реальним життям ліцеїста.
    6. Моральні дії формують моральні цінності. Вправляння у морально-етичних вчинках.
    7. Визначення авторитетів.
    8. Формування позитивної «Я – концепції».
    9. Врахування вимог суспільства до особистості.
    10. Моніторинг та корекція.

    Програма реалізується в процесі:

    • Здійснення позакласної та позаурочної виховної роботи, викладання навчальних предметів;
    • Організація роботи з батьками;
    • Співпраця з позашкільними навчальними закладами, районною бібліотекою, працівниками сфери охорони здоров’я, соціальної діяльності.
    • Психолого-педагогічного супроводу діяльності органів лілейного самоврядування;
    • Співробітництва всіх ліцейних «поколінь».

    Прогнозованим результатом реалізації програми є випускник ліцею – особистість компетентна, професійно визначена, інтелектуально розвинена, соціально зріла, здатна до виявлення і вирішення життєвих проблем, готова до здійснення адекватної самооцінки.

    Зміст роботи у старших класах (10-11) має таку структуру:

    • Пізнай себе.
    • Поважай себе.
    • Бережи себе.
    • Допоможи собі.
    • Навчи себе.
    • Знайди себе.

    ЗМІСТ ПРОГРАМИ

    Я – ОСОБИСТІСТЬ

    Критерії

    Результат-прогноз

    Сформованість: духовно-моральної культури особистості, норм культури спілкування, цінностей особистісного життя.

    Знання та розуміння власних сильних і слабких сторін.

    Вміння прощати і просити пробачення.

    Розрізняти і тлумачити відмінність між потребами і бажаннями.

    Вміння цінувати себе як унікальну і неповторну особистість.

    Вміння визначати свій соціальний статус у соціумі.

    Становлення людини як особистості. Вміння самовдосконалюватися, самостверджуватися, само виховуватися і само реалізовуватися.

    Формування інтелігентної людини, орієнтованої на загальнолюдські цінності.

    Форми і тематика виховних справ              8 клас

    Тренінги: «Я і МИ», «Знайомство», «Мої цінності. Коло  наших цінностей», «Лідер».

    Заняття студії «Культура життєвого самовизначення»:» Як приймати рішення», «Коло мого життєвого досвіду», «Як поважати себе», «Стереотипи і упередження», «Моя поведінка в конфлікті», «Я – громадянин світу».

    Години спілкування:  «Золоте правило етики», «Заговори, щоб я тебе пізнав», « Шлях до успіху»,.

    Колаж: «Наші цінності», «Я і світ навколо», «Я».

    Проекти: «Школа майбутнього», « Людина з майбутнього».

    Конкурси малюнків, карикатур, шаржів: «Один день з мого життя», «Я і МИ».

    Складання і обговорення, прийняття «Правил спілкування» .

    Презентація самохарактеристик, проектів життєдіяльності.

    Рольові (ділові) ігри «Я так розумію», «Сам собі режисер», « Створи свій день», « Прогноз…результатів»,

     « Намалюй слово».

    Батьківські збори: « Безумовна любов», «Як спілкуватися з підлітком».

    9 клас

    Тренінги: «Лідер», «Азбука виживання», «Мої цінності. Коло  наших цінностей», « Як  знайти спільну мову», «Хочу бути щасливим», «Особиста безпека», «Свобода і відповідальність», «Насилля в моєму житті».

    Заняття студії «Культура життєвого самовизначення»: « Життєві цінності», «Життя як цінність», « Як протистояти тиску», « Як будувати стосунки з іншими», «Мій добробут», «Лідерство – запорука успіху», «Суспільство і я».

    Години спілкування:  «Мої права і обов’язки», «Пізнай себе і ти пізнаєш світ», « Шлях до успіху».

    Колаж: «Наші цінності», «Я і світ навколо», «Моя мрія».

    Проекти: «Мистецтво володіти собою», « Карта мого життя».

    Психологічний практикум: «Толерантність», «Креативність».

    Складання і обговорення, прийняття « Модель ліцеїста», «Модель випускника 9 класу» .

    Акваріум «Конфлікт у класі».

    Круглий стіл «Ми залишаємось разом: батьки, вчителі, ліцеїсти».

    Рольові (ділові) ігри «Життя в досконалому світі», «Всі рівні – всі різні».

    ЗМІСТ ПРОГРАМИ 10-11 КЛ.

    Напрями та завдання діяльності

    Тематика виховних справ та зміст роботи

    Очікувані результати

    І. Час для роздумів

    «Про тебе – для тебе:

    Пізнай себе

    Поважай себе

    Бережи себе

    Завдання:

    • Формувати науковий світогляд як узагальнену систему переконань і поглядів, уявлення про розвиток фізичних, моральних, розумових можливостей людини;
    • Спонукати учнів до усвідомлення ролі фізичної та духовної досконалості у всебічному, гармонійному розвитку особистості;
    • Виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я  як необхідної умови підготовки до суспільно корисної праці, умови повної реалізації власних здібностей і талантів, ціннісної орієнтації.

    ПІЗНАЙ СЕБЕ

    Не стверджуй, що знаєш свою межу

    Р.Бах

    JАнкетування «Визначення рівня вихованості ліцеїстів», «Світ моїх захоплень», «Самооцінка здібностей».

    JТестування

    J Гра «Пізнай себе» «Суддя, адвокат, прокурор».

    JГодина спілкування «Життєтворчість і життєве проектування».

    «Про компетенції і компетентність».

    «Життєві цінності»

    J Колаж «Коло наших цінностей»

    J Проект «Я  - хочу і Я – можу»

    J Тренінг «Лідер», «Як знайти спільну мову», «Свобода і відповідальність».

    Випускник ліцею – високо ерудована особистість з високим рівнем знань про розвиток своїх фізичних, розумових, моральних та духовних можливостей, розвиненим критичним та логічним мисленням, здатна відстоювати свою особисту позицію в різних життєвих ситуаціях, продукувати нові ідеї, передбачати можливі наслідки дій та вчинків,яка свідомо ставиться до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як до найвищої соціальної цінності.

     

    10 клас

    Заняття студії «Культура життєвого самовизначення»: «Роздуми про духовність», «Думки про щастя», «Творець своєї долі», «Філософія кохання», «Моя майбутня сім’я», «Мій професійний вибір», «Міжнародне співробітництво», «Відповідальне ставлення до життя», «Статева культура особистості».

    11 клас

    Заняття студії «Культура життєвого самовизначення»: «Стратегія особистісного самовдосконалення», «Як навчитися діяти разом», «Прогнозування життєвих перспектив та проектування професійної кар’єри». «Як зробити батьківство щасливим».